What is the file main to modify for the CPU codes 4450e in a bios 512k

Discussion in 'BIOS Mods' started by Hominel, Jul 20, 2012.

  1. Hominel

    Hominel MDL Novice

    Jul 20, 2012
    1
    0
    0













    Hello,
    I possess a nec amd2, with a processor 4450e who is not recognized, because the microcodes is not days in the bios, but the processor functions nevertheless in unknown model.
    I watched in this bios with cbrom32 to try to integrate the codes of this processor there,
    without success I would need to know what is the file that contains the codes processor.
    '"cpucode" or agesacpu.rom.
    I would like to know also if one can extract the file {sp} ncpucode, because it appears impossible to me,
    by a line of order.
    I believe that this part is rather put up to date, if I understood the working of the utilitarian well.
    I would like that one tells me in a file 512k if the file cpucode in my case is the main,
    file to replace or to put up to date.
    It is not obvious to understand everything that is told this subject for the modification of the microcodes.
    Maybe that someone could explain in two words or I must concentrate, what file I must replace, to put up to date.
    Thank you to you of advance.













    Bonjour,

    je possède un nec amd2, avec un processeur 4450e qui n'est pas reconnue, car les microcodes ne sont pas jours dans le bios, mais le processeur fonctionne quand même en modèle inconnu.

    J'ai regardé dans ce bios avec cbrom32 pour essayer d'y intégrer les codes de ce processeur,

    sans succès j'aurais besoin de savoir quel est le fichier qui contient les codes processeur.

    '"cpucode" ou agesacpu.rom.

    J'aimerais aussi savoir si on peut extraire le fichier {sp} ncpucode, car cela me paraît impossible,

    par une ligne de commande.

    Je crois que cette partie est plutôt mis à jour, si j'ai bien compris le fonctionnement de l'utilitaire.

    J'aimerais qu'on me dise dans un fichier 512k si le fichier cpucode dans mon cas est le principal,

    fichier à remplacer ou à mettre à jour.

    Ce n'est pas évident de comprendre tout ce qui est dit à ce propos pour la modification des microcodes.

    Peut-être que quelqu'un pourrait en deux mots expliquer ou je dois me concentrer, quel fichier je dois remplacer, mettre à jour.

    Merci à vous d'avance.